De Crew – Kaartspel voor 10-90 jaar

Het kaartspel van het jaar 2020! In het coöperatieve kaartspel “De Crew” gaan spelers als astronauten op een onzeker ruimteavontuur. Wat zijn de geruchten over de onbekende planeet? Je veelbewogen reis door de ruimte omvat meer dan 50 spannende missies. Maar dit spel kan alleen worden verslagen door de individuele taken van elke speler samen uit te voeren. Om de uiteenlopende uitdagingen het hoofd te kunnen bieden, is communicatie in het team essentieel. Maar dat is in de ruimte moeilijker dan verwacht.

Inhoud: 1 handleiding, 1 logboek, 81 kaarten, 1 ponstafel

De Crew - Kaartspel

12,99 in stock
Laatste update was op: november 22, 2020 12:56 pm

10 - 70 jaar | 3 tot 5 spelers | 20 minuten | nederlands

Spellenbundel - Kaartspellen - 2 Stuks - De Crew & Clever

49,99 in stock
Laatste update was op: november 22, 2020 12:56 pm

6 - 99 jaar | 2 tot 5 spelers | 30 minuten | nederlands

Spellenbundel - Kaartspellen - 2 Stuks - De Crew & Take 5!

49,95 in stock
Laatste update was op: november 22, 2020 12:56 pm

6 - 99 jaar | 2 tot 5 spelers | 30 minuten | nederlands

Spellenbundel - Kaartspellen - 2 Stuks - De Crew & Saboteur: Het Duel

53,99 in stock
Laatste update was op: november 22, 2020 12:56 pm

6 - 99 jaar | 2 tot 5 spelers | 30 minuten | nederlands

Spellenbundel - Kaartspellen - 2 Stuks - De Crew & Qwirkle

50,99 in stock
Laatste update was op: november 22, 2020 12:56 pm

6 - 99 jaar | 2 tot 5 spelers | 30 minuten | nederlands

 

Samen naar de negende planeet

In dit coöperatieve trick-take-spel doorloop je in totaal 50 uitdagende missies met toenemende moeilijkheidsgraad – eenvoudige regels, gewoon briljant!

De kleine aantal kaarten (9 kaarten elk met een waarde van 1 tot 9 in vier verschillende kleuren) worden geschud als een gedekte taakstapel.

De identieke nummers in de vier kleuren worden dan ook weer op de grote speelkaarten weergegeven. Ze worden vergezeld door vier raketkaarten (waarden 1 tot 4). Deze kaarten worden nu ook geschud en vervolgens gelijkmatig over de spelers verdeeld. De speler die de 4 raketten in de hand heeft, kondigt dit hardop aan en krijgt de commandantfunctie.
Nu wordt het logboek gecontroleerd om te zien voor welke taak de spelers staan. In dit boekje zijn in totaal 50 niveaus te vinden. Niveau 1 vereist dat je een van de kleine taakkaarten in het midden legt, niveau 2 dan al twee taken, niveau 3 wijst een reeks toe aan de taken, daarna volgen er 3 taken, enz.

De commandant moet nu als eerste een taak uit het midden op zich nemen. De andere taken worden beurtelings met de klok mee aan de spelers toegewezen, waarbij elke speler de keuze heeft of er meer taken in het midden zijn. In latere levels kan het ook gebeuren dat een speler meerdere taken tegelijk moet vervullen.

Het vervullen van de taak (en) wordt een missie genoemd. Voor elke missie hebben de spelers evenveel rondes als kaarten in de hand. Als de taak (en) binnen deze beschikbare rondes zijn opgelost, wordt de missie geacht te zijn voltooid bij de eerste poging en kan het volgende niveau worden gespeeld. Als de missie mislukt, worden de kaarten opnieuw verdeeld en wordt hetzelfde niveau opnieuw gespeeld in een tweede poging. Dit wordt indien nodig herhaald totdat de spelers de taken hebben voltooid. De spelers noteren het aantal pogingen na elk succesvol niveau.

Dus hoe win je een missie? Met een coöperatief steekspel. De speler met het aantal van 4 stukken speelt een kaart. De andere spelers moeten (!) Deze kleur gebruiken als ze kunnen. Anders kunnen ze een ander type kaart weggooien. Belangrijk: het hoogste nummer in de gespeelde reeks wint de slag. De corresponderende speler speelt dan indien nodig opnieuw. Let op: als een speler geen kleur kan gebruiken en in plaats daarvan een raketkaart in de slag speelt, is dat een troef. Eén raket wint altijd de slag, bij meerdere raketten wint de hoogste raket de slag.

Om een ​​missie te voltooien, moet elke speler die een taakkaart voor zich heeft een slag winnen met het grotere equivalent van deze taakkaart, eventueel in de volgorde van de kleine zwarte symbooltegels (A als eerste taak, B voor C , D als laatste etc.).

Voorbeeld: De taakkaart is een groene 4. De speler die deze taakkaart moet voltooien, speelt een groene 8, de tweede speler gooit de groene 4 in de slag en spelers 3 en 4 leggen elk een groene kaart af die lager is dan de 8. De speler die de groene 8 heeft gespeeld, wint de slag. In de winnende slag is er de groene 4, dus de speler heeft zijn taakkaart opgelost.

Voor elke ronde kan elke speler (maar slechts één keer per missiepoging) een kaart voor zich neerleggen en deze markeren met een radiofiche als de laagste kaart in deze reeks, de hoogste kaart in deze reeks of de enige kaart in deze reeks in zijn hand. Dergelijke tips zijn buitengewoon belangrijk, omdat de spelers tijdens de spelrondes NIET verbaal mogen communiceren!

Als je het simpel vindt, kun je nog steeds het noodsignaal token gebruiken. Het team mag het één keer per missie gebruiken om hun buren een kaart uit de hand te geven.

Het logboek stelt zes verschillende teams in staat om het aantal pogingen per missie (of in totaal meer dan 50 niveaus) te vergelijken.

De instructies bevatten ook een variant voor 2 spelers met een denkbeeldige speler met open kaarten in het spel